Siste nytt

En kjempefornøyd Pernille Hvaslam Sagevik smaker på bronsemedaljen hun erobret i tresteg.

Reise til UM i Trondheim

Publisert 16. august 2022, 9.31 · Kategori: Generelt

Skrevet av: Sander Armond og Sofie Hustad

Den 11. august møttes spente utøvere på Flesland klar for avreise til UM i Trondheim. Med en positiv heiagjeng med oss, var vi sikret en god reise sammen med klubben.

Området var ikke ukjent for fjorårets utøvere på grunn av at oppholdet fant sted på samme hotell, nemlig Scandic Lerkendal. På Lerkendal har der vært både sykdom og nervøsitet som har påvirket frokosten og bidratt til mange rotete rom. Til tross for mye nerver, har vi hatt det gøy og bygd nye vennskap mellom både hverandre og andre klubber. Dette skjedde gjennom flere møter i gangene på kveldstid.

Utenom de stinkende doene og at Øya-stadion ikke var på en øy, var området perfekt. Med bare 10 min med buss/el-sparkesykkel fra hotellet, var det ikke vanskelig å komme seg til banen.

Både trenere og foreldrene har støttet oss, hjulpet oss og vært med oss hele veien. Dette hjalp oss å få ut det beste, som hos noen resulterte i perser og til og med finaler.

Fredag 12. august

Etter en fin og nokså tidlig frokost var det klart for konkurranser, der de aller fleste av oss deltok på sprintøvelser. Alle leverte gode løp og de aller fleste var godt fornøyd.

Senere på dagen spiste gjengen middag ute, på forskjellige steder av byen. Resten av dagen gikk med på å være sosial og å gjøre seg klar for øvelsene som lå i vente neste dag.

Sander Armond:

Allerede etter fredagen var jeg stor-fornøyd etter både å ha fått pers og en 4. plass i mesterskapet på 400m (G-17). Men etter løpet var det syre-fest i beina, som medførte at jeg stivnet greit i beina på 200 m dagen etter. Jeg endte selv om opp med en god tid og var dermed veldig fornøyd med helgen!

Lørdag 13. august

Lørdag morgen våknet de fleste utøverne med stive og støle bein etter gårsdagens innsats. Til tross for dette kom utøverne seg bort på stadion for en ny dag i aksjon.

På stadion ble det aldri kjedelig, fordi det var alltid en lagkamerat å heie på. Flere av utøverne perset også denne dagen og var dermed klar for en fin felles middag på Egon i toppen av Tyholt-tårnet. I tillegg til fin utsikt og et fint lokale smakte maten ekstra godt når det var klubben som spanderte.

Denne dagen fikk Ask Friidrett også sin første medalje, som Pernille Sagevik fikk etter en super innsats på tresteg (J-18/19).

Sofie Hustad:

Etter et tidlig oppmøte på stadion var jeg og lagvenninnen Sigri Eliassen klar for forsøk på 80 m hekk. Jeg perset i forsøket og vi tok oss begge videre til finalen. I finalen gikk det ikke like bra, men med en fin pers og en finaleplass ble jeg veldig fornøyd med dagens hekke-øvelser. Samme dag løp jeg 200 m der jeg kom inn på en tid litt bak pers, det kan skyldes at jeg løp 300 m hekk dagen før. Med dette gledet jeg meg til stafetten på søndagen.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med egen innsats og med et godt opphold i Trondheim.

Søndag 14. august

Den siste dagen løp sprintjentene (Sofie Hustad, Mina Sofie Hostad, Anna Kolstad Silseth og Sigri Hundven Eliassen) 1000 meter stafett og endte opp på en 5. plass i J-15-16 klassen. Dette var jentene superfornøyd med.

Etter en fin helg var gjengen sliten og klar for hjemreisen.

Vi vil gjerne få takke klubben for å ha stelt i stand et flott opphold og gjort det mulig for oss å skape minner som vil sitte for resten av livet.
Tusen takk for denne reisen, vi gleder oss til neste år!

Alle lagsresultater:
J-18/19 Hanne Stamnesfet Næss, 3000 m 11,44,18
J-18/19 Pernille Hvaslam Sagevik, 100 m 13,63 – lengde 4,92 – tresteg 10,79 (3. pl.)
J-16 Anna Kolstad Silseth, 100 m 12,76 (5. pl.) – 200 m 26,50 (4. pl. 2/100-deler etter bronse)
J-16 Sigri Hundven, Eliassen, 80 m hekk 12,34 – 300 m hekk 46,57 (4. pl.) – 100 m 13,17
J-16 Sofie Hustad, 80 m hekk 13,31 (pers) – 300 m hekk 50,57 – 200 m 28,90
J-16 Mina Sofie Hostad, 100 m 13,40
Ask Friidrett, 1000 m stafett kl. 15-16 år, 2,26,?? (5. pl.) Sofie, Mina, Anna og Sigri.
G-18/19 Kristoffer Johnson, 800 m 2,02,86 – 3000 m 9,04,01 (pers)
G-17 Sander Feness Armond, 100 m 11,91 – 200 m 23,93 – 400 m 53,05 (4. pl. pers)
G-16 Sigve Jørgensen Lillebø, 100 m 12,47 – 800 m 2,01,41 (pers)